Assortimenten (of deelassortimenten) zijn groepen artikelen die binnen een bepaalde groep vallen en een overkoepelende naam hebben. Zo kan bijvoorbeeld een leverancier van elektra-, sanitair- en verwarmingsproducten zijn data onderverdelen in een groep voor ieder van deze hoofdgroepen. De koppeling van assortimenten aan artikelen gebeurt door middel van een selectie op kortingsgroep. Voor het gebruik van dit systeem is het dus nodig om aan de hand van de kortingsgroep te kunnen bepalen in welke groep een artikel valt.

Gebruik (door afnemers)

In het selectieprofiel kan er per selectieregel (leverancier) gekozen worden voor drie selectiemethodes:

  • Alles – ieder beschikbaar artikel van de opgegeven data-leverancier (standaardinstelling)
  • Deelassortiment – dit is een vastgestelde indeling, beheerd door de data-leverancier (Opmerking: niet voor iedere leverancier beschikbaar)
  • Uitgebreide filtering – handmatige op te geven assortimentsindeling die door de dataleverancier is opgegeven. Men dient de coderingen en de onderliggende artikelen van de data-leverancier zelf te kennen.

Per selectieregel kan er gekozen worden voor één selectiemethode.
Ga hier naar uw selectieprofiel.


Assortiment 

Instellen (door leveranciers)

Voor het instellen van assortimenten door leveranciers zie Instellen (deel) assortimenten

This site is registered on wpml.org as a development site.