Comelit behaalt tripleplus op Data label

Comelit Group SpA, opgericht in 1956, is een wereldspeler, gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van systemen voor video-deurintercom, camerabewaking, inbraakbeveiliging, domotica, toegangscontrole en brandbeveiliging.

Deze sterke internationale oriëntatie is diep geworteld in de Italiaanse grond waar Comelit oorspronkelijk is opgericht en waar zich nog steeds de hoofdvestiging bevindt, in Val Seriana.

  • Type deelnemer: Fabrikant
  • Dataleverancier sinds 2011
  • Datapublicatie via: BMEcat 2005 ETIM 5.0
  • Assortiment: 1095

“In de ideale wereld krijgen we geen vragen meer over onze productinformatie. Die worden direct via 2BA beantwoord.”

Waarom heeft Comelit besloten zich aan te sluiten bij 2BA?

We hebben ons aangesloten bij 2BA omdat het ons veel werk bespaart. Vroeger moesten we voor elke groothandel apart informatie invullen. Met 2BA doen we dat in één keer en kan iedereen die info gebruiken. Dat maakt ons werk een stuk makkelijker.

Waarom staat data(kwaliteit) bij Comelit hoog op de agenda?

Goede informatie is superbelangrijk voor de gehele keten. We hebben veel informatie en willen dat deze altijd klopt en up-to-date is voor onze partners en klanten. Dit helpt ons om minder vragen te krijgen en maakt het makkelijker om met groothandels te werken. Door de koppeling die 2BA heeft met de systemen van installateurs en andere partners in de installatiemarkt, is de juiste informatie altijd compleet en direct beschikbaar.

Beeldmateriaal: Comelit Nederland
Beeldmateriaal: Comelit Nederland

Wat is de verwachting verder (reactie van ketenpartners)?

De verwachting is dat de hoeveelheid informatie zal blijven toenemen. Hoewel we op een hoog niveau van datakwaliteit zitten, verwachten we meer vragen vanuit de groothandels en dus de markt. We denken dat we in de toekomst nog meer informatie gaan delen waaronder de vele vragen rond recycling en sustainability.

Wat was de uitdaging en hoe verliep de ‘reis’ naar de triple plus?

De grootste uitdaging was het verzamelen van alle benodigde informatie, aangezien niet alles direct beschikbaar was vanuit ons moederbedrijf in Italië. We moesten veel zelf uitzoeken en toevoegen daarom hebben we hier ook 1 FTE voor vrijgemaakt.

Bijdrage van 2BA in deze reis

We hebben zelf software ontwikkeld voor het datamanagementproces om onze informatie te beheren. Als we ergens niet uitkwamen, hielp 2BA ons met hun kennis en ondersteuning.

 
Welke volgende stappen staan op de agenda rondom data?

We blijven doen wat we altijd doen, met het oog op duurzaamheid. We werken hard om onze producten en informatie beter te maken. Onze focus ligt op het milieuvriendelijker maken van onze verpakkingen en producten. We kijken bijvoorbeeld naar hoe we minder verpakking kunnen gebruiken voor onze producten, zoals sleutels, om zo minder afval te hebben.

We zorgen ook dat we altijd de nieuwste en beste informatie over onze producten hebben. Dat betekent dat we certificaten up-to-date houden en onze productgegevens voortdurend verbeteren.

Een ander belangrijk punt is dat we onze productinformatie altijd bijwerken; we voegen de nieuwste kenmerken en informatie toe. Zo blijft onze informatie actueel.

Onze belangrijkste producten zijn toegevoegd aan de Uniforme Objecten Bibliotheek, ook al wordt daar nu nog niet veel naar gevraagd. Dit alles doen we om ervoor te zorgen dat onze klanten en partners altijd de beste en meest accurate informatie hebben.

Wat biedt 2BA voor u als Installateur Wat biedt 2BA voor u als Groothandel Wat biedt 2BA voor u als Fabrikant Wat biedt 2BA voor u als Software Partner
This site is registered on wpml.org as a development site.